»Izjemna energija, profesionalizem, osupljiva perfekcija, občudovanja vredna zborovska moč, dosledna preciznost in hipnotičnost …« so odlomki iz kritik, s katerimi so mediji pospremili izvedbo scenskega projekta Ultimativna kolektivna izkušnja na festivalu Prototype v New Yorku. Glasbeni program projekta Toksični psalmi je sedaj izšel tudi na CD-plošči. Založniška zbirka Carmine Slovenice, ki do sedaj šteje 18 zgoščenk, 1 LP ter 3 DVD-je, ki prinašajo zelo raznoliko glasbo – od glasbe srednjega veka, baroka, balkanske etnične glasbe, popa in jazzovske glasbe, avantgardnih glasbenih iskanj pa do sakralne in celo antifašistične glasbe – je sedaj bogatejša še za eno ploščo.
Kot piše New York Times, so Toksični psalmi »eklektični v smislu glasbenega sloga«. Avtorji skladb so: Veljo Tormis (Rauaa needmine), Karin Rehnqvist (Puksånger), John Pamintuan (De Profundis), Boaz Avni (Kyire eleison), Liga Celma (Sauceja dziesma), Tellu Virkkala (Tuulet), Bronius Kutavičius (Paskutinės Pagonių Apeigos), Jacob Cooper (Stabat Mater Dolorosa), Lojze Lebič (Mozaiki), Sarah Hopkins (Past Life Melodies), Sergej Rahmaninov (Bogorodice Devo), Karmina Šilec (prir. maronitske himne Wa habibi) in Giovanni Battista Pergolesi (Sancta Mater Speciosa). Med njimi je le nekaj a cappela skladb, kar nekaj jih vključujejo tolkala in »glasbo s traku«. Pri izvedbi skladb so sodelovali tudi Slovenski tolkalni projekt (Puksånger), musica cubicularis (Stabat Mater Dolora in Sancta Mater Specioza) ter Marko Hatlak (Wa habibi).
Projekt Toksični psalmi je iz vidika uporabe glasu raziskovalnica. Skozi kreativni proces, v katerem se dogajajo številne spremembe izrazov, zbor ustvarja specifične glasovne artikulacije in uporablja različne vokalne tehnike – od etničnega petja, petja delnih tonov, kulninga do bel canta, kar je New York Music Daily opisal kot »zvočno navdušujoče«.
Mnoga dela v izbranem programu uporabljajo daljše forme, počasne tempe, pandiatoniko, modalne tonalitete, podaljšano zvočnost, ustvarjeno z avgmentacijo (kot filozofijo »podaljšanega časa«), statično harmonsko aktivnost in nemalo repetitivnih vzorcev. V dramaturgiji oziroma soredju izbrane glasbe so tako ustvarjeni pogoji, da se lahko spremeni tudi odnos do poslušanja. Glasbena dela namreč zahtevajo čas in posebno pozornost; zahtevajo, da se jim posvetimo kot zainteresirani poslušalci. Pri tem gre za kristalizacijo časa, za zgostitve ali razredčitve glasbenega tkiva, ki lahko pri poslušalcih vzbudi pozornost, oplojeno s spominom na (pravkar) preteklo ali pa morda vzpodbudi pozornost do podrobnosti.
Posnetki so večinoma nastali v živo na različnih koncertih, tonski mojster je bil Danilo Ženko.
Odlomkom posnetkov lahko prisluhnete na Soundcloudu. Več informacij na http://www.carmina-slovenica.si/.